Najkrajšia Škoda na predaj?
Spýtali sme sa jej majiteľa a prezradil nám rôzne zaujímavosti.
V bohatej histórii českej automobilky Škoda je veľa pozoruhodných modelov. Škoda 1000 keď prišla na svet, bola vzhľadovo malé Porsche. Dostala do vienka krásnu uhladenú karosériu, ktorá ulahodila asi každému oku milovníka áut. Samozrejme si treba uvedomiť, že bol hlboký komunizmus a na našom trhu bol minimálny výber automobilov. 1000 embéčka preto priniesla závan modernej doby hlavne čo sa týka karosérie, s technikou to už bolo boľavejšie. Základný model mal štvor dverovú karosériu s motorom vzadu. Keďže automobilka chcela vyjsť v ústrety aj športovo ladeným vodičom, vzniklo mimoriadne krásne a pôsobivé kupé pod označením MBX a jedna z výbav bola DeLuxe.
Jedna taká Škoda je na predaj
Pán Ľubomír vlastní jeden takýto skvost. Dnes je ich už veľmi málo a preto ich cena závratne stúpa. My sme boli veľmi zvedaví a preto sme oslovili pána Ľubomíra s prosbou o krátky rozhovor.
- Dobrý deň, Keď ste Škodu 1000 MBX DeLuxe kupovali, čo vás na nej zaujalo?
Pamätám si, že ma ako prvé zaujala hlavne pekná modrá farba a ozdobné prahové lišty.
- Od začiatku bola v tak dokonalom stave,alebo ste ju renovovali?
Predávajúci mi ju doviezol z Prahy v marci 2016 v takom stave ako ju dnes vidíme. Naozaj som na nej nič neprerábal, nedorábal, ani "nevylepšoval".
- Je náročné udržiavať veterán v tak perfektnej kondícii?
V prvom rade chcem zdôrazniť, že vlastniť veterána znamená vlastniť priestor. Priestor, v ktorom veterán doslova "býva". (čistý, vykurovaný, vetraný) . Je to základný predpoklad na to, aby ste veterána dokázali udržať aspoň v kondícii. Samozrejme je potrebné robiť pravidelné jazdy, prípadne preštartovať. Okrem vykonávania pravidelného servisu je potrebné mať poruke "experta", ktorý dokáže nastaviť karburátor (v mojom prípade dva).
- Ako je to s náhradnými dielmi?
Zatiaľ som nič z náhradných dielov nepotreboval. No nakoľko som vlastnil donedávna aj Žiguli VB, chodil som pravidelne na burzy (napr. Brno), výmenné stretnutia (napr. Banská Bystrica) a samozrejme veľký pomocník ujo Google, ale hlavne kamaráti z veterán zrazu, resp. renovačné spoločnosti.
- Je to unikátny kúsok, hovorí sa, že najprepracovanejší model, je to tak?
No ako sa to vezme. Po technickej stránke na ňom nájdeme naozaj unikátne veci "FIČURKY". (stredový stĺpik, výklopné okienka, umiestnenie rezervy...) Avšak z konštrukčného hľadiska automobilka v záujme šetrenia podcenila hlavne karosériu, ale i brzdový systém...
- Boli ste s ňou aj na veteránskych zrazoch? Nebude vám ľúto za tak krásnym autom?
Prvý krát som bol na súkromnom zraze (asi 10 áut). V ďalšom roku sme sa zúčastnili veterán zrazu v Piešťanoch. Určite mi bude ľúto, pokiaľ ju predám. "Pokiaľ".
Pánovi Ľubomírovi ďakujeme za rozhovor.
A aká je tá cená? Na izertnom portály je uvedené 63 000 € + dohoda. Ide o dnes už o naozaj vzácny veterán a cena bude len rásť. Aj keď sa mnohým ľudom zdá cena prehanná, nie je, lebo je to investícia do veterána, ktorá sa vždy oplatí a zvlášť v tak dokonalom stave. Na záver vám ponúkame fotogalériu, kde si môžete pozrieť tento krásny kúsok histórie automobilky Škoda.
Prečítajte si tiež
- VW GOLF GTI Ikona športových hatchbackov
- Pes a mačka v aute
- Koľko stojí diaľničná známka v roku 2025?
- Audi Quattro je epicky legendárne
- Legendy DTM: Mercedes-Benz vs. BMW
- Namiesto angličáku vrak? Not wheels prichádza.
- Niki Lauda a jeho život legendy formule 1
- Brzdové kotúče a bezpečnosť
- Turbo a kompresor - výkon nado všetko
- Tyčky stabilizátora ako naši pomocníci
- EGR Ventil ako kámoš aj potiažista
- Momentový kľúč je kľúčový
- Eznamka.sk - kde sú diaľničné známky doma
- Celoročné pneumatiky po celý rok
- Filtre a oleje