Pneumatické pruženie
Pneumatické pruženie je komfortnejšia verzia klasického pruženia. Namiestom klasických pružín sú použité pneumatické mechy, ktoré sú nafúknuté a tak tlmia nárazy.
Populárne diely Pneumatické pruženie
Dostupné 2 ks
Dostupných > 5 ks
Dostupných > 5 ks
Dostupných > 5 ks
Dostupných > 5 ks
Dostupných > 5 ks
Značky dielov Pneumatické pruženie







NTY


Pneumatické pruženie
Pneumatické pruženie bolo prvýkrát použité sériovo v roku 1955. Vyvinul ho Citroën a použil vo svojom modeli DS. Neskôr ho prebrali americké, ale aj európske automobilky. Vzduchové pruženie sa stalo symbolom prémiových automobilov. Základom vzduchového pruženia sú vzduchové pružiny - mechy, ktoré sa podľa potreby nafukujú a vyfukujú, čím udržujú automobil neustále v rovine a zabezpečujú nadštandardný komfort cestovania. Pneumatické pruženie je citlivé na nečistoty, ktoré môžu poškodiť mechy pruženia, preto ho treba udržiavať v čistote. Materiál mechu je guma a preto časom zvetrá a popraská a mech začne fučať. Vtedy je potrebné pristúpiť k výmene. Pri výmene pneumatických mechov treba dodržať presný servisný postup výmeny a skôr ako spustíte automobil na kolesá, treba mechy nafúknuť, lebo inak môže prísť k ich preseknutiu.