Snímač teploty výfukových plynov DELPHI
Kvalitný, odolný a presný snímač teploty výfukových plynov DELPHI zabezpečí ideálnu spotrebu a nízke emisie.
Snímač teploty výfukových plynov DELPHI
Pre stále prísnejšie emisné predpisy sa v moderných vozidlách čoraz častejšie používajú snímače teploty výfukových plynov. A keďže ide o diel s vysokou poruchovosťou, čoraz častejšie ich treba opravovať.
Ako naznačuje jeho názov, snímač meria teplotu výfukových plynov. Tieto informácie sa potom prenášajú do riadiacej jednotky motora (ECU), kde sa vykonajú príslušné opatrenia. V benzínových motoroch je jeho hlavnou úlohou chrániť kľúčové komponenty pred vyššími teplotami, ktoré sú bežné pri zmenšených motoroch - ak teda snímač zistí nadmerné teploty, riadiaca jednotka zníži teplotu, napríklad znížením plniaceho tlaku v prípade turbodúchadla alebo zvýšením množstva vstrekovaného paliva v prípade katalyzátora. V dieselových motoroch sa snímače teploty výfukových plynov používajú aj na monitorovanie teploty filtra pevných častíc, aby sa stanovila správna teplota na regeneráciu, čím sa znižujú škodlivé emisie. Nezriedka sú na výfukových plynoch namontované tri alebo viac snímačov; jeden pred turbodúchadlom, druhý pred filtrom a tretí za filtrom pevných častíc.
Existujú dva typy snímačov teploty výfukových plynov; jeden s kladným teplotným koeficientom (PTC) a druhý so záporným teplotným koeficientom (NTC), pričom jediný rozdiel je v spôsobe merania teploty. Prvok NTC má vysoký odpor pri nízkych teplotách a nízky odpor pri vysokých teplotách. Inými slovami, jeho odpor klesá so zvyšujúcou sa teplotou. Zatiaľ čo pri PTC prvku, najbežnejšom type, sa odpor zvyšuje v závislosti od teploty. V každom prípade sa odporu v riadiacej jednotke priradí teplota a podľa toho sa vykoná akcia.
Jednou z bežných príčin zlyhania snímača teploty výfukových plynov je vystavenie príliš vysokým teplotám - v niektorých prípadoch viac ako 900 °C - práve pred ktorými chránia ostatné komponenty. Tak ako všetky káblové snímače, aj silné vibrácie môžu uvoľniť vnútorné spoje a akékoľvek ohyby alebo prekrútenia môžu spôsobiť pretrhnutie drôtu, čo ich robí obzvlášť náchylnými na poškodenie pri výmene iných komponentov výfukového systému. Spolu so znečistením inými kvapalinami, ako je olej alebo nemrznúca zmes, môžu všetky tieto faktory ovplyvniť charakteristiku odozvy snímača, čo spôsobí jeho odchýlku od tolerancie a nepresné údaje.
Chybný snímač teploty výfukových plynov môže negatívne ovplyvniť systém dodatočnej úpravy výfukových plynov vozidla a prejaví sa to nasledujúcimi príznakmi.
- Kontrolka motora: ak riadiaca jednotka zistí problém so snímačom alebo signálom, rozsvieti kontrolku motora.
- Znížená účinnosť paliva: ak snímač prenáša nesprávne napätie, proces regenerácie DPF môže trvať dlhšie, čo vedie k zvýšenej spotrebe paliva.
- Zbytočná regenerácia filtra pevných častíc: chybné snímače môžu tiež viesť k zbytočnej regenerácii, čo spôsobuje nepríjemnosti majiteľovi vozidla.
- Neúspešný emisný test: falošné údaje môžu spôsobiť poruchu systému AGR bez toho, aby zasvietila kontrolka motora. To môže mať za následok neúspešný emisný test.
- Zlyhanie súčiastky: zvýšenie teploty výfukových plynov môže prispieť aj k predčasnému zlyhaniu iných výfukových alebo vnútorných súčiastok motora.
Keď treba vymeniť tento diel, tak firma DELPHI má vo svojom portfóliu zastúpené náhradné diely pre väčšinu európskych áut a na jej snímač sa dá spoľahnúť.
Populárne diely Snímač tlaku výfukových plynov DELPHI
Dostupných > 5 ks
Dostupných > 5 ks
Dostupných > 5 ks
Dostupných > 5 ks
Dostupných > 5 ks
Dostupných > 5 ks
Dostupných > 5 ks
Dostupných > 5 ks