Vypínacie ložisko spojky
Vypínacie spojkové ložisko po stlačení spojkového pedálu rozopne spojku, aby mohlo prísť k preradeniu prevodového stupňa.
Populárne diely Vypínacie ložisko spojky
Dostupných > 5 ks
Dostupných > 5 ks
Dostupný 1 ks
Dostupných > 5 ks
Dostupných > 5 ks
Dostupných > 5 ks
Značky dielov Vypínacie ložisko spojky
Vypínacie ložisko spojky
Vypínacie spojkové ložisko je súčasťou spojkovej sady v každom automobile s mechanickou prevodovkou. Je to veľmi mechanicky namáhaný diel. Po stlačení spojkového pedálu príde k vysunutiu spojkového ložiska a tým aj k oddialeniu spojkovej lamely od prítlačného taniera. Hriadeľ vstupujúci do prevodovky sa spomalí, až zastaví a vy môžete preradiť prevodový stupeň. Po opätovnom opatrnom pustení spojkového pedálu sa ložisko zasunie naspäť do svojej pôvodnej polohy a tým sa spojí lamela s prítlačným kotúčom, roztočia sa ozubené kolesá v prevodovke a automobil sa môže rozbehnúť, alebo pokračovať v jazde s preradeným prevodovým stupňom. To je princíp práce spojkového ložiska. A čo ak sa poškodí?
Ako zistíme, že je vysúvacie spojkové ložisko poškodené?
V prvom rade podľa hluku prichádzajúceho od prevodovky a spojky. Zvyčajne po zošliapnutí spojkového pedálu môžeme začuť zvláštny hluk, smrad, trhanie, alebo spojková lamela sa neodtiahne dostatočne od prítlačného taniera a prevodový stupeň radíte takzvane "cez zuby", čo sprevádza aj nepríjemný zvuk, Pri všetkých týchto prejavoch treba čo najskôr vyhľadať odbornú pomoc v autoservise, lebo hrozí poškodenie, alebo dokonca zničenie celej spojky.
Čo spôsobí poškodenie vysúvacieho spojkového ložiska?
Príčin môže byť viacero. Najčastejšou príčinou je zlý štýl jazdy. Zlozvyk dlho držať stlačený spojkový pedál znamená pre ložisko neprimeranú záťaž, na ktorú nebolo konštruované. Ďalšou príčinou môže byť vniknutie prachu, alebo vody do spojkového systému. Nedostatok maziva v ložisku a nekvalitná výroba môžu neprimerane skrátiť životnosť vysúvacieho spojkového ložiska.