Zapaľovacia cievka
Zapaľovacia cievka je vysokonapäťový menič, ktorý dodáva prúd zapaľovacím sviečkam, aby mohli pomocou iskry zapáliť palivovú zmes a spustiť motor.
Populárne diely Zapaľovacia cievka
Značky dielov Zapaľovacia cievka
NTY
Zapaľovacia cievka
Každý benzínový spaľovací motor musí mať zapaľovaciu cievku. Je to menič napätia, ktorého úlohou je vyrobiť pomocou elektromagnetickej indukcie vysoké napätie pre zapaľovaciu sviečku, ktorá zasa pomocou iskry medzi elektródami zapáli palivovú zmes a naštartuje motor. Zapaľovacia cievka môže byť jedna pre celý motor, alebo každý valec ju môže mať samostatne. Výmena zapaľovacej cievky nie je ekonomicky náročná a preto je dobré ju včas vymeniť ak už vykazuje známky poškodenia.
Ako zistíme, že je zapaľovacia cievka poškodená?
- Ťažké štartovanie.
- Nepravidelný chod motora.
- Vysoká spotreba.
- Znížený výkon motora.
- Blikajúca kontrolka motora.
Čo môže byť príčinou poškodenia zapaľovacej cievky?
- Nekvalitné sviečky.
- Často sa prehrievajúci motor.
- Porucha izolácie cievky.
- Životnosť cievky. Zapaľovacia cievka by sa mala meniť každých 60 000 až 80 000 kilometrov a každých 30 000 kilometrov, alebo dvakrát ročne by mala byť prekontrolovaná.