Najvyšší šéf Toyoty povedal svoj názor na elektromobily
Prezradíme vám čo odkázal Akio Toyoda politikom
Asi každému, kto sa zaujíma o automobilový svet sú známe tlaky politikov na zníženie vypúšťaných emisií z automobilov. Neľútostné emisné limity tlačia automobilky až do absurdných riešení, keď musia skončiť na smetisku dejín jedinečné modely automobilov, alebo motory, Hroziace miliardové pokuty pri prekročení emisných limitov sú strašiakom. Automobilky reagujú vývojom hybridných vozidiel a plne elektrických automobilov.
Sú elektromobily úplne neškodné pre životné prostredie?
To že elektromobil nemá výfuk a nevypúšťa žiadne emisie neznamená, že nemá žiadny dopad na ekológiu. Výroba batérií nie je vôbec ekologická, nehovoriac o ťažbe nerastných surovín. Ďalším problémom je likvidácia batérií, keďže sa radia medzi nebezpečný odpad. No a samostatnou kapitolou je výroba elektrickej energie. Väčšina elektrární pracuje na uhlie a zemný plyn. Prílišné rozšírenie elektromobilov neúmerne zaťaží elektrickú sieť a zvýši požiadavky na ešte váčšiu spotrebu uhlia a zemného plynu.
Čo na túto tému povedal najvyšší šéf Toyoty?
Akio Toyoda sa vyjadril pred novinármi počas tlačovej konferencie veľmi negatívne na adresu politikov, ktorí pretláčajú nezmyselné emisné normy. Podľa jeho vyjadrenia, tieto normy robia ľudia, ktorí sa tomu vôbec nerozumejú. Vyhlásil, že keby teraz prešli všetci v Japonsku na elektromobily, tak by to nezvládla elektrická sieť. Prebudovanie elektrickej siete a celej infraštruktúry by japonskú ekonomiku stálo 135 až 358 miliárd dolárov.
Ďalším veľkým problémom, na ktorý poukázal Akio Toyoda pri masívnom prechode na elektromobily bude strata miliónov pracovných miest v súvislosti so zmenou vývoja a výroby elektrických automobilov.
Taktiež sa vyjadril k výrobe elektrickej energie, ktorú Japonsko získava z elektrární, ktoré spaľujú uhlie a zemný plyn, že ďalšie navýšenie spotreby len uškodí ekológii.
Keď si to všetko zhrnieme, tak elektromobily sú veľkou evolúciou v automobilovom priemysle, ale nie sú ekologickou náhradou konvenčných spaľovacích motorov, ktoré mnohé dnes dosahujú vysoký stupeň čistoty výfukových plynov.
Prečítajte si tiež
- Energetický nápoj za volantom
- Textilné snehové reťaze?
- VW GOLF GTI Ikona športových hatchbackov
- Pes a mačka v aute
- Koľko stojí diaľničná známka v roku 2025?
- Audi Quattro je epicky legendárne
- Legendy DTM: Mercedes-Benz vs. BMW
- Namiesto angličáku vrak? Not wheels prichádza.
- Niki Lauda a jeho život legendy formule 1
- Brzdové kotúče a bezpečnosť
- Turbo a kompresor - výkon nado všetko
- Tyčky stabilizátora ako naši pomocníci
- EGR Ventil ako kámoš aj potiažista
- Momentový kľúč je kľúčový
- Eznamka.sk - kde sú diaľničné známky doma